اخبار

برنامه ریزی برای تولید محتوای دینی در فضای مجازی

برنامه ریزی برای تولید محتوای دینی در فضای مجازی
در اولین جلسه شورای علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بر ضرورت ورود این نهاد در عرصه تولید محتوای دینی و رضوی در فضای مجازی و تبلیغات شهری تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بین امللی امام رضا(ع) ،مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در اولین جلسه شورای علمی  که در محل سالن جلسات این بنیاد برگزار شد اظهار کرد: با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در حوزه فرهنگ سازی عمومی و تبلیغات در فضای مجازی خلاء وجود دارد به همین علت  وارد این عرصه شدیم و تجربه خوبی در دهه کرامت با شهرداری کلان شهرها بدست آوردیم.

محمودرضا برازش  افزود: تقریبا همه خبرگزاری های مطرح هم تمایل به همکاری در خصوص استفاده از محتوای تولیدی دارند. و تلاش می کنیم تا در بنیاد محتوای مناسب و جذاب با موضوعات دینی تولید کنیم.
در ادامه جلسه جلال فیاضی، مشاور عالی مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) گفت :هدف بنیاد، تولید محتوای رضوی با نگاه ویژه به مسائل  روز و جاری جامعه در قالب های جذاب و گوناگون است و در بخش توزیع در قدم اول تمرکز بر کلانشهرها بوده است که موفقیت آمیز بوده است.
در ادامه جلسه عضو شورای شهر تهران افزود:اقدامات مشابه به طور پراکنده در کشور توسط مراکز مختلف انجام شده است لذا باید در قدم اول گروهی مامور شوند تا این فعالیت ها را جمع بندی کنند.
احمد مسجدجامعی تاکید کرد: این گروه باید بررسی کند که در این عرصه در کجا قرار داریم تا بتوانیم با مراکزی که فعالیت های مشابهی دارند ارتباط برقرار کنیم و همچنین باید فهرستی از افرادی که در این عرصه صاحب نظر هستند نیز تهیه و نظراتشان احصاء شود.
همچنین حجت الاسلام  زائری نیز در این جلسه بیان کرد: انتخاب ها در این حوزه باید هوشمندانه باشد چرا که سلیقه جامعه لحظه به لحظه در حال تغییر است.
وی افزود:  در این بخش فراوری محتوای تولید شده اصلی ترین ماموریت بنیاد است و ما باید با جامعه شناسی و روانشاسی دغدغه های کنونی مخاطبان را مورد ارزیابی قرار دهیم. مشکل ما انتقال مفاهیم دینی است که لازمه آن تحقیقات جامع و کاربردی است.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی نیز در این جلسه اظهار کرد:وقتی چرخه تولید را بررسی می کنیم به مرحله ای می رسیم به نام پیش تولید که متاسفانه مغفول مانده است.
امیر خوراکیان بیان کرد: تولیدکنندگان از لحاظ تخصصی و هنری پیشرفت کرده اند اما از لحاظ محتوا خیلی ضعیف هستند و جایی در کشور وجود ندارد که اطلاعات در خصوص یک موضوع را تحلیل و آنالیز کند و سپس محتوا را در اختیار تولیدکننده قرار دهد. در مرحله پیش تولید هم نباید خیلی ایده آل نگاه کرد و نگاه باید مرحله ای و تکاملی باشد. 
دکتر برازش، مدیر سابق شبکه اول سیما نیز در ادامه جلسه اظهار کرد:زمان مناسب برای طراحی یک موضوع بلافاصله بعد آن رویداد است نه قبل آن به همین دلیل نباید مناسبت ها و تقویم ما را ببلعد و در خود هضم کند. غیر از رویدادهای تقویمی باید ایده های خلاقانه برای کل سال هم داشته باشیم.
زاهدی، رئیس سابق  سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در جلسه بیان کرد:بزرگترین نکته ای که وجود دارد فهم درست مسئله است و اکثر تصمیم گیرندگان از اصل وجود مسئله بی اطلاع اند. پس قدم اول ما باید مسئله شناسی باشد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) می‌باشد.